Sådan læser du din faktura

Når vi har udført en opgave hos dig, fremsender vi en faktura. Herunder finder du uddybende forklaringer på de enkelte linjer på fakturaen.

Montørtimer

Der stilles flere og flere krav til dokumentation, garantiregistreringer, myndighedsblanketter og tegningsmateriale, som skal udføres som en del af opgaven, herunder kvalitetssikring og test af det udførte. For at opfylde sikkerhedsstyrelsens krav, skal vores montører udfylde diverse dokumenter, så du som forbruger kan føle dig sikker ved brug af et autoriseret EL, VVS, KØLE og ALARM firma.

Affald skal sorteres og bortskaffes på den rigtige måde for at tage mest muligt hensyn til klima og miljø. Der skal bestilles materialer, således montørerne har de materialer i bilen, du som kunde kan forvente. Alt dette er tidskrævende, og du kan derfor opleve, at der er noteret tid på opgaven, hvor montøren ikke nødvendigvis har været fysisk til stede hos dig.

Den mindste sats for et enkelt besøg af vores montører, kalder vi et servicebesøg. Prisen indeholder montørens tid til at udføre opgaven, køretid og registreringstid. Der tillægges ikke servicevognstillæg til prisen. Prisen følger den altid gældende timepris.

Transport og køretid

Som servicemontører, besøger vi mange kunder hver dag. Der vil være tid imellem kunder, hvor vi efter bedste evne fordeler transporttiden så fair som muligt. Såfremt vores montører skal betale for parkering i forbindelse med det arbejde, vi udfører for dig, fakturerer vi disse omkostninger videre.

Special værktøj

Lifte, stillads, affugtere, byggestrømstavler, betonhammer, vandboremaskine, tørboring, svejsemateriale, installations tester, fiber-tester osv., der normalt ikke betragtes som alm. håndværktøj, faktureres på den enkelte opgave som en leje, såfremt det har været anvendt.

Materialer, forsendelse, miljøafgifter, hjælpemateriel og affaldshåndtering

De materialer som montøren har brugt hos dig fremgår af fakturaen. Vores montører medbringer materialer til at kunne løse de fleste opgaver. Der er dog begrænset plads i deres biler, og det kan derfor ske, at der skal bestilles materialer hjem, for at færdiggøre opgaven.  På varer ligges ofte et forsendelsesgebyr, et miljøtillæg og hjælpematerialer. Disse omkostninger vil du opleve som en samlet linje på din faktura. Derudover er der større krav til bortskaffelse og sortering af affald, som også vil fremgå af dette tillæg.

 

 

*Priserne inklusive moms, og reguleres en til to gange årligt.

Servicevogn og håndværkværktøj

Din faktura vil indeholde et tillæg på servicevogn pr. montørtime. Gebyret dækker over slitage og driftsomkostninger på bilen samt det håndværktøj, som montøren medbringer. Bil og værktøj er et nødvendigt redskab for at servicemontøren kan komme hurtigt og sikkert rundt til opgaverne der skal løses.

Ordrehåndtering

Vi sender din faktura til dig på e-mail eller via Nem Handel (EAN nr.) for at undgå papirspild.  Ønsker du i stedet at modtage din faktura pr. post, så skal du blot oplyse dette til os. Der vil blive tillagt et porto- og forsendelsesgebyr på din faktura.

Vi tilstræber at behandle din ordre med de rette kompetencer, og har derfor et stærkt team til at følge din ordre hele vejen fra ordremodtagelse til afsendelse af faktura. Håndteringen kræver ressourcer, og derfor vil du se et ordrehåndteringsgebyr på din faktura.

Vagtudkald

Som kunde hos Øgaard A/S har du mulighed for at ringe eller tilkalde vores vagt udenfor normal arbejdstid. Et vagtudkald vil faktureres som nedenfor listet*

Vagtudkald EL og VVS                                                  kr.  2.600,-

Vagtudkald Køl, Varmepumpe og Alarm                  kr.  2.900,-

Telefonsupport                                                            kr.     500,-

Natudkald                                                                     kr.  1.100,- tillægges efter kl. 24.00

Vagtudkald er inklusiv den første time, servicevogn, samt overtids- og udkaldstillæg. De efterfølgende timer faktureres til den, til en hver tid gældende, timepris, tillagt servicebil og overtidstillæg.

Timerne på opgaven tæller fra montøren kører fra firma/bopæl til montøren er tilbage igen. Konsultation over telefon faktureres som telefonsupport.

Som udgangspunkt bruges vagtudkald til at løse akutte problemer, og reparationen er ofte midlertidig, hvorefter der findes en permanent løsning indenfor normal arbejdstid en af de kommende hverdage.

Er du fast kunde, sender vi en faktura som normalt. Er du ny kunder og vælger at gøre brug af vores vagtordning, må du være forberedt på at skulle betale et opstartsgebyr kontant ved ankomst.

Har du spørgsmål? 

Skulle du have et spørgsmål til en vare eller en tjenesteydelse købt ved Øgaard A/S, vil vi bede dig rette henvendelse til os på telefon +45 98 63 19 11 i vores normale åbningstid. Du kan også benytte dig af mail: kontakt@oegaard.dk, som besvares i vores normale åbningstid.

 

Vores service team står klar døgnet rundt!

Uanset opgavens omfang, så har vi kompetencerne i vores service team.

Ring på tlf.

+45 98 63 19 11
Kontakt os

Nyheder fra Øgaard

Kontakt os

Øgaard A/S
Th. Eriksens Vej 7
9640 Farsø
CVR nr. 24 20 60 92

Vi er medlem af

Book en håndværker

Vores service team står klar til at hjælpe dig.

Udfyld nedenstående felter, og vi vil kontakte dig indenfor normal arbejdstid.

Har du brug for vores DØGNSERVICE kan du altid kontakte os på tlf. 98 63 19 11.